Grafisk identitet Fastighetsmästarna

Citrusign fick i uppdrag att ta fram en grafisk profil för nystartade Fastighetsmästarna med design och koncept för skylt, dekor och print.

Här har ni resultatet.

Logotyp

En logotyp ska vara responsiv och vi skapar alltid en grafisk profil för alla tänkbara tillfällen och plaster.

Logotypen måste fungera såväl negativ på mörk bild som på vitt papper och som belyst fasadskylt. Här tänker vi rätt från början och designar utifrån dessa premisser.

Något att berätta

Nästan alla företag och organisationer har en story att berätta och en historia som ska nå ut. En logotyp och grafisk identitet hjälper betraktaren att visuellt förstå företaget.

I fallet med fastighetsmästarna har vi jobbat med begynnelsebokstäverna i namnet samt nyckelorden ”Utveckling” och ”Service”. För att sy ihop säcken efterliknar ena benet på ”M:et” en husvägg eller rumsvägg ur en ritnings perspektiv.