Vi bygger identiteter som syns, känns och håller över tid.
En grafisk identitet är mer än en logotyp – det är känslan, tonen och igenkänningen i allt ditt företag visar upp. Vi hjälper dig ta fram en visuell identitet som funkar både på skärm och i verkligheten – från logotyp till designelement och koncept.
Vad ingår i en grafisk identitet?
- Logotyp (huvudversion & varianter)
- Färgpalett & typografi
- Bildmanér & tonalitet
- Designelement som mönster & ikoner
- Mallar för t.ex. sociala medier eller presentationer
- Riktlinjer – hur, var och när du använder allt
En stark logotyp sätter tonen för hela varumärket.
Vi hjälper dig ta fram en visuell symbol som speglar ditt företag – oavsett om du är nystartad eller behöver uppdatera det du har idag.
- Unik design
- Anpassad för tryck, webb och sociala medier
- Färdig i alla filformat du behöver
Grafisk profil
En grafisk profil är grunden för ett enhetligt uttryck.
Vi tar fram färger, typsnitt, bildstil och regler för hur ditt varumärke ska se ut – både digitalt och fysiskt.
- Färgsystem & typsnitt
- Riktlinjer för logotypanvändning
- Bildmanér och layoutmallar
Snabb offert?
Design
Behöver du hjälp med en broschyr, en kampanj eller en snygg offertmall?
Vi formger det du behöver – för sociala medier, tryck, presentationer och mer.
- Kampanjmaterial
- Layout till print & digitalt
- Sociala medier & templates
Designelement
Vi hjälper dig skapa visuella byggstenar som ger extra karaktär.
Illustrationer, ikoner, mönster eller symboler – det där som binder ihop din kommunikation och skapar igenkänning.
- Ikonpaket & symboler
- Unika illustrationer
- Grafiska detaljer till t.ex. trycksaker eller hemsidor
Vi har allt du behöver till mässan!
Animering
Vill du att din logga ska leva? Vi skapar enkla animationer för t.ex. intro på film, sociala medier eller skärmar i butik.
- Rörlig logotyp
- Enkla intro-klipp
- Anpassat för video eller webb
Koncept & Idéarbete
Ibland finns bara en känsla – vi hjälper dig få ner den på papper.
Vi utvecklar visuella idéer för kampanjer, produktlanseringar, utställningar eller nya varumärken.
- Idéskiss och tonalitet
- Visuella moodboards
- Konceptförslag med riktning och känsla